lördag 12 november 2016

Hej mitt vinterland ❄️

Vintern är här och för en gångs skull njöt jag av det. Det att jag hade en ledig dag alldeles för mig själv kanske också hade något med saken att göra och att solen sken! ☀️ 
Skulle in till stan och köpa nya byxor åt Astor. Han har växt ur så många så snabbt. När jag väl var i farten så uppdaterade jag hans skjortförråd också. De flesta av finskjortorna är för korta så det blev två nya sådana. Rimma fick leggings som var lite tjockare, hennes är så mycket tvättade att de krympt. Sen blev det något smått till thailandsresan. Åkte via Lillens loppis på väg hem och hittade lite julklappar till Elsa. En mössa och tubhalsduk åt Astor hittade jag också. 
Det blev lite mer än jag tänkt mig men å andra sidan plockar jag dagligen bort kläder ur Astors skåp. 110/116 som gäller och i vissa fall till och med större. Rimma ligger ännu på 98/104 men för att längden skall räcka så är det nog 110/116 för henne också. 
Då jag hämtat barnen från dagis såg Astor sina skidor och då skulle det skidas hur länge som helst. Var förvånad över hur mycket de orkade och Astor skidade och grät då hans dumma mamma inte ville föra honom till Rapatunturi och åka skidor i backen 😂😂🙈 Fick förklara för honom att han inte riktigt är mogen för det ännu. Resten av kvällen har vi ätit tacos och gått varandra på nerverna. Det blir så ibland 😁 Ser så fram emot att få sova imorgon 😍👍

Inga kommentarer: