fredag 24 juli 2015

Lite krypande ångest

Nej, jag har inte slutat blogga. Som så många andra så prioriterar jag andra saker istället för att blogga. Läser dock mycket aktivt andras bloggar, en vill väl inte missa något. 

Om några veckor börjar jag jobba. Helt otroligt! Fyra (!!!) år har jag varit hemma och nu är det dags att börja jobba igen. Mina undervisningsjobb har jag ju gjort under ledigheten så helt och hållet "out" har jag ju inte varit. Kommer att jobba 4 dagar i veckan och barnen kommer att gå på dagis 11 dagar i månaden. Så det blir mjukstart för oss alla. Ändå är det nog lite ångestfyllt...kommer barnen att trivas på dagis? Kommer jag att trivas på jobbet? Hur skall det gå att få två trötta ungar som skall föras till två olika dagishus på morgonen? Hur skall jag orka både jobba och studera samtidigt? Och en massa andra frågor snurrar samtidigt i huvudet. 

Bäst att bara ta min nya målarbok och måla en stund och lugna ner sig ;)

Här är lite typiska sommarbilder (=mössa, jacka, vantar utebyxor...).






Inga kommentarer: