lördag 10 oktober 2015

Rimma 4 år


Den 8.10 blev Rimma 4 år. Eftersom hela familjen var inne i en VÄLDIGT jobbig vecka med dagishämtningar, examenstillfällen, arbetsresor och dylikt så skall vi inte ha kalaset förrän 18.10. På rätta dagen fick hon några paket i alla fall. Koppar, fat och bestick att leka med. Samt en ugnslax från IKEA. 
Fadern i huset var hemma på snabbvisit på fre-lö och då fick hon en Frozen dagbok med lås och allt. Väldigt uppskattad även den. Nu övar hon sig på att skriva bokstäver och kompisars namn i den. 


Sen på lördag morgon så hade vi bestämt att hon skulle få mitt gamla ponnyslott. Detta har jag sparat och haft i uteförrådet i åratal med mål att hon skall få det i något skede. Själv så fick jag det här då jag fyllde 6 eller 7 år. Rimma har önskat sig ett Barbie slott men det skulle kanske blivit lite väl stort hit hem till oss. Så jag bestämde att hennes Sylvanian Families kaninfamilj skulle få flytta in. Så jag möblerade in alla sakerna och på lördag morgon fick hon det. Minerna säger väl allt! =)




Pupuna och deras adoptivbarn mössen trivs ypperligt i sitt nya hem. Rimma möblerar om hela tiden och hittar på nya lösningar hur möblerna skall rymmas och hur pupuna skall sova. Är så glad att slottet klarat alla flyttar och livet ute i förrådet. Det är inte helt längre men alldeles fungerande. Otaliga är timmarna som jag lekt med detta slott och nu hoppas jag att mina barn också skall göra det. Astor har dock bara fått titta på det hittills, knappt det. Men Rimma brukar mjukna upp efter ett tag ;)

Inga kommentarer: