söndag 15 januari 2017

Längtan är stor efter både resa och examen!


Åj vet ni vad jag längtar efter vår resa! Klara vatten, VÄRME, god mat, ungar som slipper klä sig i halare och flera lager kläder och sa jag redan värme?! 

Det är dock MASSOR som skall göras före resan och nu menar jag inte reserelaterat utan i mina studier. Det är superduper massor av saker som måste falla på plats och det fort som attan. Det skall hittas personer som kan vara mottagare till mina examenstillfällen. Så skall det kollas att klienterna är ok med att vara med på examenstillfällen. Så skall det planeras examenstillfällen. Före det så skall det övas för att göras examenstillfällen. Och allt detta just under den årstid när jag är som mest trött. Så skall det skrivas en hel massa. Varje dag går jag med dåligt samvete för att jag inte gör något varje dag. Vissa dag orkar jag helt enkelt inte och andra dagar så försöker jag och konstaterar att just nu finns det inget jag kan skriv om eftersom det fattas en massa info om både det ena och det andra. Skolan är på andra sidan av Finland så man kan inte precis springa in och fråga läraren om någonting. 

Jag har hållit på med mina studier i alltför många år nu och det är nu det måste börja hända saker. Skall på ett "möte" i morgon och se om det blir något av det, om inte så får jag försöka på nästa ställe. Svåraste i allt detta är nog då man jobbar heltid och skall försöka studera och göra praktik på samma gång....det vill inte gå ihop. Mera tid från skolan borde jag också få men vet inte ännu hur mycket. 

Men vet ni, det skall gå, det måste gå! Före resan skall mitt andra examenstillfälle vara gjort. Så det är bara knoga på...

Inga kommentarer: