tisdag 30 november 2010

Dag 10- Låtar du lyssnar på när du är glad, ledsen eller arg

Då jag var yngre så envisades jag och syrran om att vi skulle höra på klassisk musik. Mamma sa alltid att man måste vara på ett visst humör för att lyssna på klassisk musik. Vilket humör det är vet jag inte ens än i dag men jag lyssnar mest på musik då jag är ledsen eller glad men mer sällan då jag är arg.

Glad-musik:

Beautiful day/U2
Stjärnorna/Pontare och Bergman
Rosa Elefant/ Fredrik Furu
The ketchup song/ Las ketchup
Mikä kesä?/Valvomo
Heilutaan/ Tiktak

Ledsen-musik:

Water from the moon/ Celine Dion
The Rose/ Bette Midler
Jos sua ei ois ollu/ Kaija Koo
Tusen bitar/ Afzelius Björn
Pettävällä jäällä/ Yö
I will remember/ Toto
Always on my mind/ Elvis
Somliga går med trasiga skor/ Cornelis Wreeswijk
The Actor/ MLTR

Satte link till några stycken.
Men arg...Om jag är arg så hör jag nog inte på någonting egentligen.




Inga kommentarer: