måndag 17 oktober 2011

Förlossningsväskan

Att vara någons fru berättade på sin blogg om innehållet i BB/förlossningsväskan. Vad hon egentligen behövde. Tänkte jag skulle göra samma sak.

1. Mat/snacks/energidryck åt mannen.
2. En flaska vatten. Jag drack ungefär en deciliter vatten under hela förlossningen.
3. Egen vetedyna.
4. Min dagbok som A skrev lite i.
5. Kameran.

Detta var allt jag behövde ur väskan under själva förlossningen.
Inte en enda kokosboll åt jag. Lyssnade inte på musik. Drack ingen blåbärssoppa. Åt ingen godis.

Sen på BB avdelningen så behövde jag min nya dagbok och kameran. Då vi åkte hem så fick prinsessan sina egna kläder och jag tog på mig mjukisbyxor.

Skulle jag haft en lång igångsatt förlossning så kanske jag skulle ha behövt mer grejer. Men egentligen så behövde jag ingenting. Förutom lustgas och epidural, men det hade jag ju inte i väskan ;)

3 kommentarer:

baramittlillahem-pia sa...

Jag såg åxå listan :-) Jag hann inte äta kex eller dricka vatten eller läsa mina tidningar...det blev akut snitt denna gång(min tredje..) Å jag glömde både bra tvål å filt, ORUTINERAT! ;-) Men kameran hängde med! Å det var det bästa, och mjuka kläder till mig :-)
kram!

Linda (kusinen) sa...

Samma här...Kläder till bebisen och mjuka kläder till mig (För hemresan). Det var det enda vi använde. Och självklart kameran! Allt annat fanns där :-)

Unknown sa...

Kameran ÄR ju egentligen det viktigaste!!=)

Men OM man har en utdragen förlossning så kanske man har både ork och lust att läsa eller så. Vi hade på radion (ganska nära mig) hela förlossningen och jag har inte hört NÅGONTING! En låt kände jag igen som kom, precis efter att hon föddes.
De skulle ha kunnat berättat att en asteroid är på väg mot jorden och jag skulle inte ha reagerat alls ;)