fredag 7 december 2012

Förberedelser inför förlossningen och en magbild (v. 36)


Orkade inte vända på bilden, ber om ursäkt för detta. Unge-unge har äntligen fått en body att komma hem i. Den är aningen tjejig kanske men pojkar tycker ju nog om fiskar och skaldjur. En sjösjuk mursu skall hon/han också få. Dessa + alla kläder som skall med är packade i väskan. Och en amnings bh, något mer finns inte packat än tyvärr. (men det börjar ta sig ;)


Magen i vecka 36 ser ut så här. Kunde inte ta helfoto för jag ser ut precis som normala människor gör i vecka 36 dvs inte så som Heidi Klum eller någon annan kändis. Risig! Efter en superdålig natt så har man påsar under ögonen och håret ser ut som ett skatbo.

Rimma tyckte att den här natten var den då man skall skrika hela natten. Visa på vattenflaskan och dricka hela tiden. Vi som hade kommit så långt…ingen vattenflaska, sov nästan hela natten i sin egen säng och om hon kom mellan oss så sov hon bra. Men INTE i natt. Skrek i 1,5h och bara vred och vände sig. Jag tror att hon hade ont i magen eller något för så där brukar vi ju inte ha det. Sen när hon väl somnade så då gjorde ju inte jag det. Utan jag gick flera gånger på toaletten och vred och vände mig. Pust! Nå, följande natt blir nog bättre.

Kramp i ljumsken har jag fortfarande och det gör det lite svårt att sitta på kallt golv med Rimma så för det mesta så sitter jag i soffan och hon hämtar grejer åt mig. Hilding vilding far på i magen som en tok och jag börjar seriöst tro att vi har en liten ADHD typ därinne. Det är tungt att andas, Rennie går det massvis av och det känns allmänt tungt. Så jag hoppas på att den 1.1 är ett bra datum att födas. 

Ja, just det och i dag är det exakt en månad till bf. 

2 kommentarer:

Frida sa...

Wow snart dags för Rimma att bli storasyster!! Kämpa på och häng ut, snart är bebben här!

Unknown sa...

Jag tackar för "kämpet" det behövs verkligen nu! Snart snart är bebisen här! =)