tisdag 14 maj 2013

19 månader och 4 månader




Nu har vi börjat fota dem samtidigt och det är så spännande tycker Rimma.

Det är så otroligt hur olika barnen kan vara. Man tar liksom för givet att den andra kommer att vara likadan som den första. Haha, så fel man kan ha!

Rimma äter ingenting, Astor skulle kunna äta hela tiden. Astor är en riktig mammaspojke som bara vill vara i famnen och blir rädd för höga ljud.
Rimma far omkring som en iller från ställe till ställe. Hon är mycket intresserad av flygplan, helikoptrar och bilar. Hon har börjat säga lite fler ord nu: Kuukku = Gurka, Tissi ;) (intressant det där med Astors mat), kuu = måne, Mimma = Rimma, Kakka, Ais = Bajs. 

De tycker om att titta på varandra och ofta ser det ut så här när jag kommer in i rummet:


Rimma ligger ovanpå Astor och han bara skrattar. Han är såååå kittlig! 

Kommer inte ihåg att Rimma skulle varit ett dugg kittlig men hon satt ju fast i von Rosenskenan i den här åldern så det kanske påverkade. 

Rimma har några tänder på gång och måste säga att jag börjat tro att Astor också har några tänder på kommande. Han dreglar hela tiden. Det gjorde inte Rimma. 

Rimma somnade tidigare nästan genast man satt henne i sängen men nu står hon där, kastar sina tuttar så långt det bara går eller så under sängen (hur hon får dem dit är ett mysterium). Eller så står hon och säger kakka, smart unge vet att om man bajsar så slipper man ur sängen. Igår då jag kom in och inte hittade tuttarna på golvet så frågade jag henne var de är. Hää säger hon och pekar på blöjan, mycket riktigt, under pyjamasen ovanpå blöjan så fanns hennes tuttar. Kan bara tänka mig hur hon skrattar inombords när jag ligger på golvet och söker tuttar och hon vet att de är under hennes pyjamas ;)

Astor somnar bara vid bröstet. Mycket sällan i vagnen så där bara. Han sover fortfarande bredvid mig i sängen och i natt så vaknade han 03.45 och låg och pratade med sin hand. Gick och bytte en bajsblöja och kom tillbaka, försökte amma honom men då pratade han med bröstet. Och högt babblade han, Rimma som nyss kommit till vår säng och somnat om så började vrida och vända på sig. Så jag tvingade honom att äta och till sist så somnade han. 

Nu sover båda där ute!?! Ibland lyckad det.

Inga kommentarer: