måndag 20 oktober 2014

Hänt i veckan


Försöker, försöker, försöker att äta nyttigare mat. Var länge allergisk mot avocado men kan nu äta det utan problem och det är någonting som jag ser till att ha hemma hela tiden nuförtiden. 


Rimma har börjat färglägga och hon är ganska noggrann skall jag säga. 


Haha...


Vi har lockat håret. Rimma var sjuk nästan hela veckan så vi var tvungna att sitta inne flera dagar. 


Lockiga jag. Älskar mina lockar. Varför kan jag inte ha självlockigt hår?


Sen var Mamma, Emma och jag till Ritz och skrattade ihjäl oss. (nästan)


Och dagen till ära så invigde jag min nya Odd Molly Canna Cardigan som jag köpte i Stockholm. 


Den är helt underbar och jag gillar den mer än mina Lovely Knitar. Den passar mig bättre. 

Detta får ni ingen bild på ;) men vaknade med blåöga i morse. Har ingen aning om vad som har hänt. Måste ha kommit åt med nageln då jag tvättade bort sminket igår kväll eller så har Astor sparkat mig under natten (hans fot var intrasslat i mitt hår under natten...aaah...denna småbarnstid...en gratis hotellnatt...anyone???). Jättekul att se ut så här och det är ju klart att det är det ögat som haft en vagel ända sedan Rimmas födelsedag i fjol. Så det ser dubbelt så knasigt ut. 

Den här veckan skall vi försöka aktivera oss lite men Rimma klagar lite på sitt ena öra så vi får se om det blir en sväng till doktorn för oss i alla fall. 

Inga kommentarer: