onsdag 22 oktober 2014

Sjukhusbesök


Atto...titta hää...hä e en bil. Å hää e en häst...osv. Inte alltid jag som behöver läsa, tummen upp för det!


Idag tog vi en sväng till sjukhuset för att hälsa på Mommo. 


Vi underhöll henne med konstiga miner, att visa en bil, ge teckningar, hoppa i sängen, titta på klockan, äta russin, äta kex, äta upp hennes middag och Astor var mycket noga om att visa var det fanns mycket grejer som är Mommos och titta dää var dagens slogan. 

Syrran lär ska ha tagit över ;) Hon liksom jobbar ju på den där avdelningen. Undrar hurudana miner hon kan göra? ;) Och om hon täcks äta upp Mommos middag ;)




Astor står kvar vid en sån där "betoniporsas" och sa bara rutchbana, rutchbana. Rimma kom hasande efter mig. Det var så kallt i morse att vi slet fram vinterdagarna ur skåpet. -7 grader visade termometern. 

Klockan 07.58 satt jag inne på toaletten, så att jag bara i misstag inte skulle råka väcka någon, och började ringa till HVC. Inte ett enda: Ni är i kö... utan några: vi har inte öppnat ännu och sen ringde det och jag slapp genom direkt och vi fick tid åt Rimma till klockan 10. Härligt för på privata klinikerna så fanns det inga lediga (eller ok, en läkare som inte tar emot under 12 åringar och så den ENDA läkaren som jag inte går till, hade också tid, men som sagt, han går man inte till!!!)

Klockan 10 var vi på plats och det kunde snabbt konstateras att Rimma har öroninflammation, precis som jag misstänkt. AB kur blev det och Astors öga kollades snabbt och om det blir värre så blir det AB kur för honom med. Hela ögonlocket är uppsvällt och om det blir värre så kommer han ju inte att se något. Men det var redan bättre idag mot hur det var igår så man får vara optimistisk. 


Hemma fortsatte vi att göra miner.

Klart slut!

Inga kommentarer: