torsdag 2 oktober 2014

Kakbaket börjar snart


Sliten mamma i Prismas hiss idag. ;) Lång lista inför Rimmas kalas på lördag. Hon hade feber ännu i natt och på morgonen men nu börjar det kännas att det håller på att gå om så vi kör på och hoppas på det bästa. I morgon skall allt sött fixas så jag kommer att baka hela dagen i morgon. Gillar att fixa och dona men det tar alltid tid från annat. 

Funderar nog seriöst på hur man skall orka och hinna sen då man jobbar heltid, har små barn och ett hem att sköta. Utöver detta tillkommer fritidsaktiviteter, kalas, rådgivningsbesök osv. 

Huvva!

Lyfter på hatten åt alla er som studerar samtidigt som ni jobbar heltid, tar hand om huset, barnen och allt vad det innebär. 

Tycker att mitt "studerande" som jag skall börja med nu snart inte riktigt kommer igång. Jag tillhör dem som studerar bäst i "grupp" eller på ledda timmar samt skall ha en deadline då något skall vara inlämnat. Att göra någonting så här på egen hand och utan så mycket guidning kommer att vara svårt. Känner att jag bara skjuter upp allting. Har inte studerat på 10 år (!!!) och senast jag studerade så gjorde jag det utan barn, på finska och nu skall jag göra det med barn, på svenska. ;) 

Äh, kan inte bara någon komma och sparka mig i baken? Men först efter kakbaket ;)

Inga kommentarer: