söndag 27 december 2015

Julbildbomb 1


Här kollas det att rosetten sitter som den skall. Hade egentligen tänkt att Rimma skulle ha en helt annan klänning men när hon sätter sig emot så går det inte att göra så mycket. Som tur kunde vi kompromissa ;)


Julafton (den 23:e) hos Mamma och Kjell.


Förväntansfull ung man. 


"Stå stilla" så jag kan ta bild. Ja, ni ser ju hur enkelt det är att ta bild på dessa tre. 


Astor med två av sina favoriter. Traktorn och "tukkirekkan". 


Rima fick Elsas slott som hon önskat sig. 


Sen den 24:e lagom då bocken farit vidare började Rimma säga att hon har ont i magen och huvudet. Innan vi kom hem hade hon feber. Efter det har hela familjen utom jag legat däckade i omgångar. 


Kläder, böcker, spel, dvd filmer och annat roligt. 


Jag fick en kula med mitt namn som även är en spargris. Häftigt!


Den 26:e övergav jag familjen för en stund och for iväg till Nina. Skönt att komma hemifrån en stund och vi gick till Bock´s på en. För att barnen var i så dåligt skick tog jag bilen hem. Snarkande barn låg i sängen och jag tänkte inte få det sovit då jag inte är van med sådan ljud ;)


Febrig liten


Vi har tagit det riktigt lugnt. Vi går omkring i pyjamas och tittar på tv så mycket som vi orkar och vill. Äter vad vi hittar i kylskåpet och tar det lugnt. Barnen brukar vara som små illrar då de är sjuka men nu har de nog varit lugna och velat göra lugna saker. Så vi föräldrar har även vi kunnat sitta och ta det lugnt. Mycket skönt och jag är glad över att ännu ha semester. A börjar jobba om några dagar men jag fortsätter semestern. Jeeee!

Inga kommentarer: