lördag 13 februari 2016

Stora tjejernas Umeå-resa


Rimma, Pia, Matilda och jag på väg på vår stora tjejers resa till Umeå i slutet av januari. Astor och Amanda fick inte följa med utan denna resa var för stora tjejerna. 


På vägen in till båten så bonade vi igen världens sötaste lilla fotomodell Rimma. <3


Förväntansfulla unga damer. 



Lugnet före stormen. För jag kan säga er, det var storm!


Naglarna var fixade för båtliv. 


Att plocka åt sig mat i stormen var inte det lättaste. Jag höll i glasen då jag såg att det kom lite större vågor. 


Ojoj vad det gungar Mamma sa Rimma och mumsade på sin dadelkaka. 


Gungeligung. 


Äntligen framme!


Morotskaka på Nya Konditoriet.



Bussresan tillbaka. 


Tjejerna med sina nya leksaker och de skulle sitta bredvid varandra.


Någon somnade i bussen och stod och sov i terminalen. Barn alltså ;)



Glada typer. 


Hemresan blev aningen gungig och vissa mådde sämre än andra. Som tur hade vi tidsfördriv som leksaker, färgläggningsbilder och sånt. 


Katten Nemo. 


Redo att stiga av. 

Vi hade en riktigt trevlig resa som vi gärna gör om. Flickorna orkade mycket bra och jag drömmer om att man kanske någon gång skulle kunna åka till Stockholm på tjejresa. Det enda negativa var väl det där gungandet. Hoppas på ny båt mellan Vasa och Umeå i framtiden. Då skulle man slippa riktigt så där hård sjögång. 

Inga kommentarer: