torsdag 9 september 2010

The dreambag


Denna ligger högt uppe på önskelistan just nu. Hade tänkt att jag skulle spara pengar till en och kanske köpa senare som en försenad födelsedagspresent åt mig själv.

Ok, jag vet den är DYR. Men ändå är jag så väldigt förundrad över folks reaktioner då jag berättat att jag KANSKE skall köpa en. KANSKE. Ev, i framtiden, senare, om jag har möjlighet.

Då märker man återigen att man bor i en liten stad och att de jag umgås/jobbar med inte är det minsta intresserade av mode. De skulle liksom inte kunna bry sig mindre om vad de har på sig och det känns som om ju billigare -desto bättre.

Ibland så brukar jag bojkotta HM, i perioder. Bara för att jag tycker att deras massproduktion är lite väl ibland. Och efter att ha sett ett tv-program om dessa farliga kemikalier som finns i dessa billiga kläder som görs i Asien så kommer jag säkert att köra en ny bojkott.  Folk som jobbar med dessa kläder blir sjuka och i Asien så står de utan skyddskläder i livsfarliga kemikaelier som varit förbjudna i Europa redan hur länge som helst.

Allt för att kläderna inte skall mögla eller angripas av insekter på vägen mot Europa.

Å andra sidan så vet jag inte var dessa "dyra" väskor eller t.ex. Odd Mollys kläder görs eller hur de behandlas. Men man gör väl ett smart val i att köpa lite dyrare och sällan än billigt skit hela tiden???

Inga kommentarer: