onsdag 6 mars 2013

Det hänger på håret...

Åj nej, tänker ni nu, inte ett till hårinlägg. Höh höh, fattar ni hårinlägg ;)

Jag har ju alltså permanentat hår. Har haft det i åratal. Så pass faktiskt att många på jobbet trodde att jag har självlockigt hår, I wish! Senast som jag har haft rakt hår var precis innan vi gifte oss 2007. Då hade jag bestämt att jag ville ha långt och rakt hår och att jag skulle permanenta det sen då vi gift oss och så blev det.

Nu har jag kört på lockigt eller skitfult-utväxt halvlockigt i flera år och börjar bli lite trött på det hela. Skulle vilja prova på något nytt. Lugg har jag testat -inte riktigt min grej för jag har så tunt hår och det blir alltid en glugg i luggen.
Rakt är kul ibland, men sen tappar jag nerverna, speciellt vintertid. Jag har världens flygigaste hår och det sätter sig längs med huvudet.

Jag har lovat A att inte klippa något "mammahår" dvs kort page. Och jag vill inte ha kort själv heller.

 Men nåt nytt vill jag ha, det skall vara enkelt att sköta (helst kräva noll jobb), inte vara för kort och så vill jag inte springa hos frissan var 6:e vecka och lägga ut flera hundra euro.

Så, vad finns det då kvar???

Så här såg jag ut några veckor innan bröllopet och här har jag nog använt plattång för att få topparna raka.


Sen här hade jag också rakt hår då vi var i Hesa och såg på U2. Det ser ut som om jag har slingor eller färgat hår, men det har jag inte. Jag gillar då det är så där ljust solblekt men det är även permanenten som tar bort lite av den vanliga färgen.


Sen här har vi en lockig version


Sen här har vi en håret-är-på-utväxt bild


Sen har vi en pannluggsversion och TANDSTÄLLNING


Sen under studietiden med en riktigt lockig permanent, jag längst till höger då, komplett med prinsesskrona och spö. 


Mörkt och lockigt och Osku är med på ett hörn han också…



The young and the hårfina??? (nu började jag sakna de där skorna och sommaren)



Det här skulle ju vara ett hårinlägg och inte ett jag längtar till sommaren inlägg, men nu blev det det…

JAG VILL ATT DET SKALLA VARA SOMMAR NU!!!!

Sen så här kan man se ut dagen före midsommaren (så att man skall ha lockar sen dagen efter så skäridansen)


Här e det ju rätt så snyggt och ljust


Sen här är det på typ utväxt…(jag med Leah i famnen)


Ljust och snyggt


Nåjaa, nu skall jag sluta för jag hittar bara mer och mer bilder och det håller på att bli ett nostalgi inlägg det här.

Vad har jag kommit fram till nu då:

Gillar mest då det är lite solblekt och ljust och långt (lockigt eller rakt)
Så, skall jag vänta på solen och steka det eller göra slingor sen i något skede? Min frisör vägrar ju att göra slingor åt mig medan jag har permanent så det lär ju ta ett tag innan det har växt ut. Och vänta bara amningen är över…senast lossnade sååå mycket hår. 






2 kommentarer:

Tina sa...

Ja nu va det ju ett tag sen du skrev dehär inlägget men kom på idag då jag tänkte på eget hår att skulle jag ha långt så skulle jag absolut ha ombre färgat! :) Ljust å mörkt (okej int så stark kontrast kanske), sen går d ju att ha uppklippt men långt? :)

Unknown sa...

Ombre är snyggt!!! Googlade lite bilder och hittade så mycket snygga!