fredag 6 februari 2015

Öroninflammation -igen.


Hade ett par Gugguu byxor i storlek 104 i skåpet som jag tänkte att nog inte passar på Rimma ännu, men de satt ju riktigt bra. 


Brios tågbana har varit framme mycket de senaste dagarna. 


Jag har drömt om varmare breddgrader. 


Planerat lite tjejresa med Kaija och Hanna. Pian lähdetään ;)

Men så där mest av allt har jag tagit hand om sjuka barn, ensam hela veckan. Svärisarna skötte en stund då jag skulle till tandläkaren men så där annars så har vi varit inne HEEELA veckan. Båda har haft feber till och från. Natten till torsdag började Rimma gnälla över sitt öra. Var ok på dagen, konsulterade sjuksköterska och bestämde oss att vi klarar oss med burana/panadol och det gjorde vi. Tills i dag då Rimma började bete sig konstigt. Ville inte ens se på tv, gick omkring rastlös och blek och gnällde på magont. Så vi åkte in till sköterskan som konstaterade att det ser lite rött ut. Hon i sin tur hämtade läkare och kunde konstatera att Rimma har öroninflammation, igen. :( 

Läkaren sa att så här kan vi inte hålla på, hon behöver få rör i öronen och för en gång skull kunde jag inget annat än hålla med. Som tur har vi tid till sjukhuset nästa vecka så får vi se vad de tycker där. Och nu efter vår förra episod med alla sjukhusbesök så känns det som om måttet är rågat. Dessutom så är åtminstone jag rädd att hon reagerar på något annat antibiotika också. Om hon skulle göra det så då måste vi till sjukhuset och göra någon sån där "altistus" och se vilka alla hon är allergisk mot. 

Astor har jag ju varit med till läkaren också pga underliga utslag i samband med antibiotikakur och då var det den här samma läkaren som vi hade i dag och hon kom ihåg det. Så hädanefter kommer vi att följa med ungarna MYCKET noga. Speciellt då vi vet att även A är allergisk mot penicillin. 

Allt har dock inte bara varit crap =) Jag lyckades haffa allt jag ville ha på Gugguu´s drop 1. Webbshoppen öppnades klockan 12 och klockan 12:01:23 var min beställning redan inne och registrerad. Shoppinglycka. Och så har jag sålt bort en massa barnkläder. Det har varit någon hit nästan varje dag och köpt grejer. I dag fick jag dessutom sålt en massa annat också som jag plockat fram i fall om. 

Så dagarna går upp och de går ner. I dag kom barnens far hem och jag skall sååå ha egentid. Vet inte ännu vad jag skall göra, med den här hostan kan jag nog inte göra så mycket men nånting tänker jag göra. Om det så blir en loppisrunda eller en liten promenad. 

Inga kommentarer: