måndag 2 februari 2015

Studier och sjuka barn


Första dagen jag studerade.


Så här ser det ut då jag studerar. Sitter med datorn i famnen, hörlurarna i öronen och lyssnar på läraren i Joensuu. Nutidens studerande fungerar på det här sättet. 

Om några veckor är det dags igen, då har vi tre dagar i rad och jag får konstatera att iPhonens öronknappar kanske inte riktigt lämpar sig för att sitta med hela dagarna, så jag får nog skaffa ordentliga hörlurar iaf. 



Vi handlade en säng till villan av en bekant. Behöver egna åt barnen så vi får göra oss av med resesängarna. 

Barnen har blivit sjuka. Vaknade i morse och märkte att Rimma nog var lite varm. Hon hade 38,8. Så tyckte jag att nog Astor också var lite varm, 37,8 hade han. Och förstås, förstås, så skall A på jobb i dag. Och resten av veckan. Förstås! Suck också! Som tur så är båda barnen ändå rätt så pigga och krya. Alltid något. 

Inga kommentarer: