tisdag 3 mars 2015

Resfebern

Att ha resfeber utan dess like, utan att ens ha någon resa att vänta på. Det ni, det är inte kul :( 

Det är nog det tråkiga vädret som gör att jag vill resa till varmare breddgrader. Jag vill planera och packa och fundera. Jag vill ligga på beachen och se på då barnen leker i sanden. Det är redan över ett år sedan vår familjesemester i Spanien och jag skulle definitivt behöva en till sådan. Tyvärr kommer det nog att dröja ett tag till innan vi har möjlighet att åka någonstans. Och alla fb-uppdateringar med härliga semesterbilder gör inte det alls något lättare. 

Men hey, jag skall till Joensuu och Kuopio på skolning, alltid något ;)

Och nu tänker jag bildbomba er med bilder från vår resa i Thailand 2011. Sorry!








Då jag ser den här bilden så kommer jag dock ihåg att Thailändska myggor inte är att leka med. Och att fy tusan om ni visste hur dåligt jag mådde då den här bilden blev tagen. Jag var ju gravid med Rimma i typ vecka 7 och mådde så otroligt illa. Tanken av höna fick mig att vilja spy och det var stora problem att hitta mat åt mig. Jag som normalt tycker om thaimat och speciellt ris och höna kunde inte näs tänka mig att äta det. Det enda jag ville ha var potatismos och köttbullar ;)




Inga kommentarer: