onsdag 11 mars 2015

Studiedagar

Har studerat hela dagen och suttit med hörlurarna på mig. Får otroligt sjuka öron av att ha på dem flera timmar i sträck. Som tur var dagens föreläsning om språk- och kommunikationsstörningar mycket intressant. Känns så roligt att lära sig nya saker. Om några månader har jag några studiedagar på annan ort och då skall vi lära oss sånt som vi inte kan lära oss på distans. 

På tal om att studera så snubblade jag i dag över ett begrepp: Dyskalkyli. Tänk om jag hade vetat i skolan att jag hade det och inte bara var "supeeeerdålig på matte". Jag är ju dock student och kan säga att om man skulle vara tvungen att skriva matte i studenten så skulle jag inte vara student i dag. Höger och vänster börjar jag dock ha koll på vid det här laget ;) Är glad över att Rimma redan nu visar intresse för både höger och vänster samt klockan. 

Hej, jag heter Petra och jag har Dyskalkyli. 


Och så en gammal bild på det. 

Inga kommentarer: