lördag 6 juni 2015

Bliss


 De senaste dagarna har jag varit i Kuopio på kurs. Hade inte med någon ordentlig kamera utan använde mig som vanligt endast av telefonen. Därav bildkvaliteten ;)


Utsikten var kanske inte den bästa.


"Tummen upp" för båten i hamnen. 


Mera båt. 



Tre fullspäckade dagar med Bliss. 



Aningen trött kan man väl säga. 


På restaurang Ehta. Supergoda hamppare fick man här. 


Ny dag -mera Bliss. 


Mera Bliss. 


Riktigt så här mörkt var det nog inte. 



Var tvungen att fota inne på den här toaletten på restaurang Panza. God mat, trevlig toalett. 


Grönt var det och betydligt mer sommarfeeling än det är i Vasa. 




Frukost i lugn och ro. 


Hemlig tunnel mellan hotellet och receptionen. 


Stannade på vägen hem vid en av många vackra sjöar. 


Det var tyst och vackert och min rygg sa amen åt lite promenad längs stranden. Efter att ha suttit i princip i 4 dagar i sträck var det skönt att komma hem. 

Intyg för kursen fick vi med oss hem direkt men om jag slapp igenom så vet jag inte än. Det blev aningen råddigt med finska, svenska, teckenspråk och bliss. Som tur så var detta en mycket intressant kurs och jag hoppas att jag någon gång får möjlighet att använda detta på riktigt. Vi hade trevliga lärare som hade jobbat med detta i åratal. Logiken var rätt så lätt att lära sig men presens, imperfekt, undantagen och så vidare var inte så lätt. Bara att hålla tummarna nu!





Inga kommentarer: