söndag 7 juni 2015

En solig dag i Molpe

Förra veckan fick jag en inbjudan till ett bloggevent och tackade direkt ja. Eva som har bloggen kakkakaffe och Polkuped ordnade ett tillfälle för några bloggare att träffas och få se Polkupeds butik hemma hos dem i Molpe. 


Vi började med att äta lunch tillsammans vid Strand-Mölle. Jag hade bara med Rimma den här gången, tänkte det skulle bli lugnast så. Rimma åt köttbullar och korv på spett och jag...


Entrecote. Smarrigt kan jag säga!



Efter lunchen åkte vi iväg i en lång kö hem till Eva för att fortsätta dagen. Vi möttes av både tuppar och hönor. 


Vi hade vädret på vår sida och kunde vara ute hela dagen. 


Marius visade en kanin åt Rimma. 


Där inne finns en till. 
Rimma hade med sig en väska. Hon skulle promt ha med den och packa den själv. Hon hade med sina pengar och en leksakstelefon ;)


Så här ser deras nya butik ut.


Blir så glad av färgglada saker. 


Och de här minsta Pukyna är så otroligt söta.


Om jag nu skulle köpa en cykel åt mig själv så skulle jag nog vilja ha en riktigt fräsig gul. Dessa finns dock inte i vuxenstorlek, tyvärr. ;)


Rimma hoppade studsmatta så mycket som hon hann. 



Deras vackra gula hus och jag-vill-också-bo-i-egnahemshus-känslan var ett faktum. (Det blev ju inte direkt bättre då jag kom hem och A satt ute på terassen och sa att vi nog borde söka oss ett egnahemshus).


Vi blev bjudna på en massa gott. Speciellt gott var en laxröra från Köttdisken. Jag älskar lax och detta kombinerat med Malaxlimpa blir aldrig fel. 





Selfie genom fönstret.


Rimma provar Puky och väljer färg. (Den hade hon dock redan valt tidigare. Vi kollade på Polkupeds nätsida första gången med henne redan för några månader sen och då hon såg den rosa så fanns det inget annat.)


Med börsen i högsta hugg fick hon fram till Thomas och räckte fram pengarna. 


Och ut kom hon med en sprillans ny Puky. 


Marius fungerade som lottdragare i lotteriet och jag hade lyckan att få ett presentkort till Köttdisken. Perfekt att kurva in en fredag på väg till villan och hämta något smarrigt. 


Alla de trevliga bloggarna som var på plats:


Då vi kom hem så möttes vi av Astor som kom nedrullande för vår lilla backe på gården med Rimmas Puky (numera Astors). A hade sänkt sadeln åt honom medan vi var borta och ungen kunde sparka. Han till och med lyfte på båda fötterna och gled framåt. Han som aldrig ens ordentligt har fått åka med den tidigare. 


Full fart direkt. 


Här har vi en nöjd flicka kan jag säga. 




Stackarn ser inget men åker i alla fall. 



Vi cyklade av och an. 



Efter att ha åkt av och an så fick vi in och åt köttsoppa och berättade för Astor och A vad vi gjort under dagen. 

Inga kommentarer: