måndag 8 juni 2015

Det-är-kallt-gnäll



Så här såg det ut ännu för några veckor sedan. Så varmt att man kunde vara ute utan jacka. Inga löv på träden fanns det dock. Nu finns det löv på träden mer termometern kryper knappt över 12 grader. INTE okej! Det här vädret suger verkligen all energi ur mig. Jag fryser hela tiden och har på mig vantar ute. Sörjer alla Astors t-shirtar som jag hamstrat till sommaren, när skall han ha dem? Yllesockor och långbyxor samt huppare tillhör mina normala innekläder och gnäll om att vi borde ha bokat en söderresa till den här tiden. Det blir inte bättre av att A just läste att det inte kommer att bli några värmeböljor i år (säkert från en mycket säker källa ;)

I morgon har jag studiedag och styr kosan till kontoret med bärbar dator och hörlurar. Så i morgon får det för min del fast regna gröna elefanter. 
Ugh, jag har talat!

2 kommentarer:

Tina sa...

Oj vet du jag är bara glad att man ännu får lov å ha långbent å ärmat på sej, med min soleksem så är det inte kul när riktiga sommarvärmen slår till. Tre stycken +50 solskydds tuber gick åt förra sommaren, som bara Hedvig å jag använde. :( Men redan början av augusti börjar det lugna ner sej igen, säkert för jag ändå byggt upp nåt skydd över sommaren. Jag har hört att det blir likadan sommar som föra året..hoppas innerligt att det är fel! Tänk så olika d kan vara...men d flesta håller nog med dej säkert! Däremot älskar jag å bada så jo visst vill jag hinna med det massa gånger i sommar!

Unknown sa...

Vi är nog så olika du och jag då det gäller solen ;) men vi har ju olik hy förstås. Jag fick inte vår mega +50 tub att gå åt förra sommaren åt ungarna, själv använder jag typ spf 20. Jag har däremot hört att det inte kommer att bli alls några över 30 graders dagar i år. Att det inte kommer att vara så varmt som det brukar på somrarna. Så vi får se i slutet av sommaren hur det blev. Vem av oss som är nöjdare ;)