lördag 28 november 2015

Lillajul


Lillajultomten hade varit hit i natt med två paket. En klistermärkesbok åt Rimma och en liten grön "rallibil" åt Astor. 
Det är omöjligt att ta några vettiga bilder på dessa två numera. De kan inte sitta stilla och inte ha vanliga miner utan det skall alltid spexas ;)


Här i skogen bredvid har de kört med någon slags skogsmaskin och tagit ner MASSOR med träd och även alla små granar. Så vi var och tog in en av dessa granar som annars bara skulle ligga i skogen. Så nu har vi både gran och lite pynt framsatt. 

Vi var på Isabelles kalas i dag och fick se hur de bor på samma gång. Roligt att träffa släktingar. Barnen tyckte det var superkul. Astor var övertrött då vi kom hem och var lite jobbig emellanåt, sprang runt och grät och ingenting var bra. Tror att det kan vara medicinen som påverkar. Eller så inbillar jag mig bara. Tänkte att jag skulle lägga honom i säng före Rimma, men så kom Mamma och Kjell ut en sväng och då blev det fart på dem båda. Sprang runt, åkte mopo, skrek och härjade. Vet inte vad det var för energi som kom. Till sist konstaterade jag att det inte går att få bara Astor att sova för jag hade ingen koll på vad Rimma gjorde. Så det blev att laga gröt åt Rimma fort och få dem båda i säng samtidigt. Som tur så gick det rätt så smidigt sen sist och slutligen. Nu är det bara att hoppas på en anfallsfri och nattskräckfri natt. 

Inga kommentarer: