onsdag 6 april 2016

Mardrömmen

Ja vet ni, det slår aldrig fel. Om jag inte börjar packa eller planera för en resa i tid så börjar jag få mardrömmar. Jag skall om 5 minuter på ett flyg och har inte ännu packat. Springer omkring som en yr höna och slänger ner saker i väskor och vet inte vad jag skall ha med och klockan tickar. 

Så i dag när jag vaknade och hade varit med Rimma till hälsostationen för att få intyg (hon fick feber i går plötsligt) och vi kom hem så satte jag igång med att skissa ner lite vad vi skall ha med. Som vanligt blir det ingen travel light version den här gången heller. Dock skall vi ju bara vara en vecka så kanske jag kan försöka minska i på många saker. Senast så var vi ju i tre veckor och då tvättade vi på plats så kläder hade vi med bra mängd, men det är allt det där andra. Små mjölk burkar åt våra små som bara vill ha mjölk ( å andra sidan så drar jag hellre med dessa än ger dem sliskig saft). 

Senast hade vi med vagnen och nu har vi inte ännu bestämt oss om vi skall ta med den även denna gång eller inte. Barnen är ju rätt så stora redan men vi är bara på resa en vecka och kommer nog inte att gå så mycket som förra resan. Så vi får fundera på det ännu. Eventuellt kan vi ta vår resevagn och manduca. Då får jag skuffa ena och A bära andra, om det skulle behövas. 

Nu får vi hoppas jag slipper mardrömmar när jag gjort en lista. En lista på två hela sidor och då har jag inte ens kommit till kläderna ännu. OMG! Var skall detta sluta?














Ja och på tal om mardrömmar så är ju nog inte det att man glömt att packa några kläder det värsta utan om vi skulle råka glömma t.ex. Astors medicin. Vi kommer nog att ha med flera olika burkar på flera olika ställen. Akutmedicinen kommer att hänga med någonstans nära den också. Man vet ju aldrig!


Inga kommentarer: