torsdag 14 april 2016

Nya skor och feber


Nya skor. Förra helgen tog vi en sväng till Kenkä-extra för att fixa nya skor åt barnen. Det brukar gå smidigt där och det gjorde det den här gången också.

Eftersom barnen har så olika fötter, en med smal fot och en med bred fot så fick jag genast glömma iden om att de skulle ha likadana skor men i olik färg. Astor fick ett bar blå adidas som passade hans megafot bra. Rimma fick Kangaroos och dessa passade bra på hennes lite smalare fot. Dessutom hittade vi silvriga kavatskor åt Rimma. De flesta finskor har bara en sån där rem över, alltså en som inte går att spänna och sådana kan hon ju inte ha, så dessa blev perfekt. Så bara ungefär en månad kvar nu då tills resan.

Själv är jag sjukledig from igår. Värk i kroppen, feber(!!!) och hosta. Sällan jag har feber och är i så här dåligt skick. Som tur hade barnen dagisdag i dag och A är hemma. Så han fick föra dem och jag fick sova. Sov dåligt och vaknade av att det värkte över allt och febern hade stigit till nästan 39. Nu har även näsan börjat rinna och så har jag ont i halsen, men det beror nog säkert på att jag har hostat så mycket. Crp var i alla fall helt ok. Så det är bara att vänta ut det. Himla tur att jag inte anmält mig till jobbets Umeå resa i helgen för inte en chans att jag skulle kunna åkt med. 

Inga kommentarer: