tisdag 23 september 2014

Packa

De som känner mig sen länge tillbaka, då jag var barn, vet nog att att ha ordning verkligen inte är min grej. Efter att jag städat så går det en dag eller två och så är allt huller om buller igen. Men jag trivs att leva så. Förstås är det jobbigt att leta efter saker hela tiden och jag försöker bli bättre på det.

Trots detta så gillar jag verkligen att planera, göra listor och organisera. Vissa grejer har jag stenkoll på. Som packningslistor. De skall göras långt på förhand, resmålets skall kollas upp noga och för att undvika mardrömmar så skall väskorna börjas packas i god tid före resan. Som tur har jag lite lärt mig att slappna av men jag känner att jag har bättre kontroll om jag får göra allt i god tid. 

Det var meningen att vi idag skulle befinna oss på Ibiza. Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vi var för sena ut med att boka och detta resulterade i så dyra biljetter att det var skrattretande, speciellt med tanke på att vi skulle rest med lågprisbolag. Så det blev inget den här gången heller. Tredje gången gillt för mig att Ibiza uteblir. Men no can do.

Istället blir det Stockholm och det ni, det är inte dåligt det heller! =)


Kollar barnens kläder. Nya för varje dag (kisiolyckor och matrester är vardag hos oss).


Högar med kläder.

Börjar ha det så gott som packat. På vägen ner till Helsingfors skall vi via Tammerfors för att köpa en potta. Har sökt efter en My Carry Potty och där fanns en butik som säljer dem. Vasas Babystyle hade den inte inne och för att vara ärlig så handlar jag gärna på något annat ställe än just där. 

Sen bär det ut på böljan blå...





Inga kommentarer: