torsdag 23 oktober 2014

HVC again och badrums svammel


Oujee, så här såg han ut i morse så vi ringde snällt till HVC och fick tid idag igen! =) En AB-kur åt Astor också. Nu har jag fullt upp med att hålla reda på vem som skulle ha 2 ml och vem 3 ml, vems som skulle vara i kylskåpet och vems i rumstemperatur. 

Vi hann inte på små och stora idag så vi får försöka oss dit nästa vecka. I morgon är det klubbendag för Rimma och jag och Astor måste försöka hitta på någonting kul. Vädret ser ut att bli riktigt dåligt så vi får bara göra det bästa av det. 

Från det ena till det andra så vill jag bara säga att jag såååå gärna skulle vilja ha ett nytt badrum. Saknar så vårt gamla badrum som vi själva designade och valde allt till. Vi renoverade ju det mesta då vi flyttade in men stora badrummet räckte inte budgeten till. Dels så var det ju renoverat för ett antal år sedan men det finns så mycket jag skulle byta ut. Golvet är alldeles HEMSKT. Bruna klinkers med R Ö D fogmassa!!! Väggarna är okej, vita och vid duschen finns en lodrät bord. Inget spegelskåp har vi utan bara en spegel. Så onödigt att slösa bra utrymme att ha bara en spegel på. Bredvid finns ett skåp som det är tänkt att ha burkar och grejer i men jag vet inte vad det är men allt faller ut och ingenting får plats. Wc-stolen är sönder på något sätt och spolar inte ordentligt och och och...

En mindre lottovinst skulle sitta fint. Några tusen till ett nytt badrum. Eller man får gärna ge mig t.ex.  3 miljoner så kan jag donera en till någon Stop Ebola organisation. För resten så renoverar jag badrummet och lite sånt ;)

Inga kommentarer: