fredag 15 oktober 2010

70 dagar kvar till jul

Läste just på Kaitaliinas blogg att det är 70 dagar kvar till jul. Snart börjar det nog att krypa i skinnet på ett förväntansfullt sätt. Jag måste säga att jag blev nästan besviken då jag var till butiken idag. Ingen amelia jul ännu. Ingen kotivinkki joulu. Inga jultidningar, julmusik och ingen julgodis. What liksom???

Borde de inte börja med detta nu, det är ju redan 15 oktober. IKEA sviker ju inte, de har nog säkert redan börjat. Men det är så långt dit. Jag får nöja mig med mina gamla jultidningar och bilder tillsvidare.

Jultidningar ifjol.


Älgsamlingen

Röd jul förra året.

TÄNK OM man skulle kunna bo i ett annat hus den här julen. Visst så trivs vi här, det är inte frågan om det. Men det är lite för litet. Skulle vilja ha något ställe att ställa grejer på som jag inte just nu vill ha framme. Det kan man inte här. Vi har tom utegungans alla kuddar härinne på vardagsrumsgolvet. Ifjol var de i bastun hela året. Så ni kan ju gissa hur ofta vi använder bastun. Har försökt få A att göra om den till ett klädrum åt mig men han tycker det inte är någon bra ide.

Inga kommentarer: