lördag 19 januari 2013

Dagens


En vecka efter förlossningen. Jag har gått ner 7 kg och har typ 4-5kg kvar till min startvikt så även denna gång lämnade jag efter mig det mesta på BB. 


Rimma är ute och åker pulka med sin pappa.


Och vi chillar i soffan.

Rådgivnings"tanten" (man kan nog verkligen inte kalla Anna för tant, men ni vet vad jag menar…) var här igår och inspekterade. Navelstumpen lossnade som tur medan hon var här så hon fick putsat den med ordentliga grejer. Det behövdes kan jag säga. 

Lillkillen har ju inte gjort så mycket annat än ätit och bajsat och när vi vägde honom så märktes ju detta =) 3,7 kg. Babysar brukar komma upp i sin födelsevikt på två veckor men vi har fixat det på en vecka. Så nu skall vi lite försöka ransonera maten…eller amma lite mer sällan. Ca med 3 timmars mellanrum. Matglad kille som helst skulle ligga bredvid mamma hela tiden. 

Inga kommentarer: