tisdag 1 januari 2013

En liten lista


Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag var mamma hela året, det var nytt =)
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, många!
Vilka länder besökte du?
Spanien, Gibraltar och Grekland.
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Nya bebisen saknar jag och hoppas på att hon eller han skall titta ut 2013 ;) Helst ganska snart! Jag saknade både tid och ork under 2012 och hoppas på att få mera av detta 2013. 
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Inget speciellt
Vad var din största framgång 2012?
Några storslagna karriärsklättringar kan man ju inte säga att det varit frågan om. Största framgången har nog varit att vara mamma och få njuta av detta.
Största misstaget?
Backade i en annan bil???
Bästa köpet?
Vår nya lägenhet, Bugaboo Donkeyn, vår lilla dammsugare och mina gravidjeans. 
Vad spenderade du mest pengar på?
Bostaden, utan tvekan!
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Rimma gör mig glad hela tiden!
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Tänk om jag hade en liten liten apa, nyss så träffa jag en krokodil och Hormoonihiiret. 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare men tröttare. 
Vad önskar du att du gjort mer?
Varit ute, haft mer ork och gjort mer här hemma.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Suttit vid datorn och ätit choklad.
Favoritprogram på TV?
Grey´s
Bästa boken du läste i år?
Har inte läst något annat än: På smällen (många gånger) och att möta förlossningssmärtan.
Största musikaliska upptäckten?
Jag kan ju fortfarande inte sjunga men gör det i alla fall. Så ingen upptäckt här inte.
Något du önskade dig och fick?
En ny bostad som är det vi sökte efter. En köksmaskin som jag länge velat ha. 
Något du önskade dig och inte fick?
Ja massor av kläder och andra vill ha saker som man egentligen inte behöver. Så jag klarar mig utan dom. 
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Ingenting speciellt. Öppnade min fina present med assistans av Rimma och tog det lilla lugna. 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mera ork...
Vad fick dig att må bra?
Rimma och A. Sommaren. God mat. 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Nå, ingen...
De bästa nya människorna du träffade?
Har nog inte träffat så mycket nya människor men de jag kommer på är en jobbrelaterad familj som var väldigt trevliga. 
Mest stolt över?
Att få vara mamma åt Rimma
Högsta önskan just nu?
Att vi och alla nära och kära skall få vara friska 2013, att Unge-unge skall födas frisk och relativt lätt, att jag skall ha mer tid att träffa t.ex. Emma å Klimpen nästa år, att vi skall äta lite nyttigare, att Rimma skulle äta något överhuvudtaget...

Inga kommentarer: