måndag 4 februari 2013

Inlägg nummer 777 och första dagen ensam hemma med barnen

Idag är den stora dagen, ensam hemma med två små. Morgonen började rätt så hyfsat, Rimma var lite fundersam förstås över var A är. Han har ju stigit upp med henne de senaste två månaderna ungefär. Men ganska snabbt så gick hon mot matbordet var snälla pappa hade dukat bordet färdigt åt oss så det var bara att ta fram bröd, smör, ost och sånt. 

Sen lekte vi lite och bebisen vaknade, jag ammade och Rimma kom med en massa böcker och jag läste dem för henne. Men sen i något skede så började jag-vill-upp-i-famnen-fasen och på nåt sätt kunde jag gå med båda. Lilla i babybjörnen och stora på nåt vis hängande på sidan. Sen har Rimma skrikit över att hon inte fått klotta med vatten i lavoaren i köket. (hon skulle få göra det om vi hade en stol som hon kunde stå på och skulle räckas men det har vi inte så det får hon göra då hennes far kommer hem, tillsammans med honom).

Sen lagade jag baconpasta, det gick ju så där då båda skrek samtidigt. Försökte tänka på trevliga saker. Då vi åt så märkte jag att någon smög på vår bakgård, det var min mamma. Hon hade skickat meddelande och frågat om vi var vakna då hon var i trakten, men jag hade ju inte liksom haft tid att kolla vem som skickat meddelande. 

Superbra med lite mommohjälp! Jag kunde amma i fred medan mommo och Rimma gjorde lite stuff och så fick vi byta blöja på varsin unge och klä på varsin. Så vi kom oss ut lite före 12. Gick ett varv runt kvarteret (orkar inte längre ännu). Tog sen in lillKnorre för han börjar skrika direkt när vagnen stannar. Rimma sover ännu och jag har ätit en bit salmiak och flyttat över några bilder. 

Bara 6 timmar kvar då tills A kommer hem =)


Så här glad blev Rimma då mommo kom

Sammakkoprinssi bara kollar läget han.


Rimma är ute med sin pappa. Bekantar sig med lekstugan och åker pulka. Eller Pukka som hon själv kallar den. 


Haha, Rimma vill också bli buren i babybjörnen. Hon har så långa och smala ben att det ser alldeles sjukt ut ;) Mycket bra att ha en sånhär. Utan den skulle det inte blivit någon mat för mig idag. 

2 kommentarer:

Josefin sa...

Jag såg när ni kom hem med vagnen i måndags. Vi körde förbi då:)

Unknown sa...

=) Jag har missat er helt…ser int nåå hör int nåå ;)