fredag 1 februari 2013

Magsjukan hittade oss också

Ja alltså ibland så känns nog livet aningen hopplöst.  (varning för gnällinlägg)

Speciellt då man 3 veckor efter förlossningen blir magsjuk och får feber. 
Speciellt då även A har fått det och Rimma (som börjar vara på bättringsvägen). 
3/4 av familjen är alltså magsjuka. Rimma gnäller och ska bli buren heeeeeeela tiden. Babyn gråter och har ont i magen och jag är så svag att jag inte riktigt vågar bära ens på babyn själv. A får byta blöja och gunga honom.

Då jag stiger upp ur soffan så ser jag svarta bollar och det känns som om någon satt 15 kg var runt mina vader och jag slipper knappt framåt. Jag har feber ca en gång på fem år så varför det skulle bli just nu?!

Rimma har i princip slutat äta helt och hållet. Mjölk och vatten dricker hon som tur och vill hela tiden sitta vid bordet (i ca 4 minuter) för att sedan fort som tusan stiga upp och stå i stolen. Man kan inte lämna henne ensam en sekund i stolen. 
Hon äter en tugga päron och that´s it. En tugga bröd, that´s it! Det kommer att se bra ut på rådgivningen på viktkontrollen om några veckor. :/

Jag bara ammar och ligger på soffan och tycker synd om mig själv och har dåligt samvete för att jag inte orkar leka med Rimma eller får något gjort här hemma. 

Jag skulle kunna fortsätta men jag tror det är bäst att jag besparar er från detta. 

Det borde vara förbjudet att vara sjuk när man är förälder!!!

7 kommentarer:

Tina sa...

Nej men usch va jobbigt. Med allt det har du nog rätt att gnälla hur mycket som helst. Hoppas d går över fort! Krya på er!

Unknown sa...

Ja det här är nog bara för jobbigt. A sa också att han aldrig varit så dålig som han var då det var på som värst. Och så skall man ännu till ta hand om två små.

Som tur mår A och Rimma bättre nu men jag är nog helt slut ännu. Orkar bara amma och ligga på soffan, blöjbyten är ännu lite svårt då jag är rädd att tappa bebisen. Fattar inte hur man kan blir så dålig så snabbt!!!???

Caziina sa...

Usch vad jobbigt!! Som om det inte skulle räcka med det ena, det är tufft som det är med magsjuka.. Och så feber på det... Hoppas det släpper snart! Styrkekramar!!

Unknown sa...

Caziina: Ja man har haft bättre dagar. Fick just i mig lite mat + mjölk så kanske det vänder nu. Tur att A inte blev lika svag som mig. Är lite i dålig form efter grav så detta behövdes verkligen inte.
Nu kämpar vi med amningen för eftersom jag inte druckit och ätit tillräckligt så märker jag att det inte kommer så mycket mjölk som det brukar så vi äter heeela tiden nu för att få igång det...

Linda (kusinen) sa...

Stackars er! Fy det är hemskt.
Leah var bara 1 vecka då jag hade maginfluensa, ammade henne och fick rulla bort från henne för att spy.

Då jag var gravid med Eila hade jag det 4 gånger på 3 månader. Usch! Det är det värsta.
Jag lider med er!
Jag håller med dig! Det borde vara förbjudet att vara sjuk då man är förälder!

Hoppas ni alla mår bättre snart!
Kram

Unknown sa...

Linda: Ja verkligen borde detta förbjudas. Det värsta är ju att sen då man är "frisk" så är man ju svag hur länge som helst efteråt. :/

Usch så många gånger du hade det…det är ju konstigt att man överhuvudtaget överlever. Kommer att vara noga hedanefter med att fråga av folk innan vi besöker om de varit sjuka nyligen. Så man inte får veta om att de haft magsjuka nyligen vid kaffebordet, grrr…
LillKnorre spydde just up mycket mjölk och bajsade blöjan full så jag hoppas att det inte betyder magsjuka utan tyder på att mjölken kommit igång ordentligt igen…

Kramar!!!

Linda (kusinen) sa...

Usch! Vad är det för människor som utsätter andra för det! Jag förstår verkligen inte det.

Var med om det en del då barnen var små.
Att man hade folk över som berättade att barnen hade lite feber, hade spytt dagen innan eller var dunderförskylda. INTE OK! Dessutom var ju våra jämt sjuka, så respektlöst!

Speciellt inte om man spytt! Då håller man sig hemma minst 48 timmar efter så man inte smittar någon annan!!
Kram