onsdag 13 februari 2013

Just nu

Just nu…

så önskar jag att sommaren kommer fort!

så önskar jag att Rimma skulle sova en stund till och

att lillKnorre inte skall ha så ont i magen hela tiden.


Jag har ätit en fastlagsbulle och älgköttsoppa med klimpar idag.
Igår åt jag två fastlagsbullar i misstag. Butiken där var mommo bor hade gett fel fastlagsbullar och jag började äta på en med sylt…så jag åt upp den och sen så fick vi nya och då åt jag en till. Och så lämnade det över så många att jag åt en idag också. Men nu är det nog slut på bull…nej vänta…haha…mammaträff i morgon med fastlagsbullar och SEN så är det slut med bullätandet. 

Just nu önskar jag även att lillKnorre skulle tycka att det är ok att sova ute i vagnen. Han vaknar så fort vagnen stannar och i dag så kunde jag inte ens gå min "vanliga" runda för han skrek så hårt redan då vi gick från gården att jag fick vända om. Han var så svettig då vi kom in tillbaka för han hade skrikit så mycket.
Jag har inte ens mycket kläder på honom tycker jag och är varje gång orolig att han skall ha för kallt men han var svettig då vi kom in. Så åt han lite och sen så var han vaken och skrek och spydde. Till sist fick jag honom att sova men bara i famnen och då jag la ner honom så började skriket igen. Sen då han sovit i ca 20 min i famnen så fick jag ner honom och nu sover han. 
Babybjörnen kommer nog att vara använd i den här familjen då babytiden är slut. Han väger bara så mycket att jag inte vet hur länge jag kommer att orka bära på honom. Det är redan nu nästan kört att bära honom i babyskyddet. 

Jag var till VCS idag på blodprov och SOM TUR så köpte vi den där adaptern till bilstolen så man får babyskyddet på. Jag klickade fast honom i chassit, satte skötväskan i korgen bredvid och skuffade vagnen med ena handen hur smidigt som helst (då vi skulle få Rimma så var vi överens om att absolut inte ha en adapter till babyskyddet för det "är ju inte bra" att ha barnet att "sitta" hela tiden, haha…nu skulle vi inte kunna leva utan den där adaptern). Sen då jag skulle till biblioteket för att hämta ett nytt bibbakort (som för övrigt kostar 5 euro, grrr…) så tog jag bara med babyskyddet och det var så tungt att då jag kom till övre våningen så rann svetten. Att sen den bok jag skulle låna inte fanns på plats gjorde ju inte saken alls bättre.

Så ingen namnbok blev lånad så vi får väl strida vidare med våra namn nu då. Ännu har vi inte kommit överens om något förnamn. Stackars barn kommer att förbli namnlöst!  Eller så blir det Arhippa ;)

Nåjaa, nu har jag snållat färdigt för idag =)

3 kommentarer:

Jenny H sa...

Hjälp så han växer! Jag som tänkte erbjuda er att låna ett Polarn och pyret underställ stl 50-56... Matheo har det ännu men det börjar bli aningen tight. Deras storlekar är ju större. Hör av er om ni behöver låna. Tråkigt att han har i magen. När jag undviker en massa mat som Katarina Byström tipsade om har han mått så mycket bättre. Då får man varken äta fastlagsbullar (ska undvika socker, jäst och grädde och nybakta bullar) eller klimpsoppa (ska undvika lök och kålrot som ger mycket magknip!). Om du vill ha hela listan kan jag maila den åt dej :) Sköt om er! Vi vill komma och hälsa på sen :) /Jenny

Linda (kusinen) sa...

Håller med ovanstående!
Kan vara sockret som gör att han får ont i magen..även mjölkprodukter och choklad.
Lök, vitlök är också bovar.
Du kan ju försöka undvika detta och se om han blir bättre i magen.
Kram på er!

Unknown sa...

Jenny H: Vi skulle gärna ha lånat detta men jag tror nog att unge herr H är så stor redan :/ Han växer verkligen så det knakar. Vi såg just på foton då han var en vecka gammal och gapskrattade åt den lilla smala killen på bilden. Man fattar inte hur snabbt de växer!!!

Vi borde ses snart med allihopa, tänk så många vi är nuförtiden ;)

Jenny H Och Linda: Jag har hört att socker kan göra det värre i magen för honom (kul då det just är det man stoppar i sig här dagarna i ända), bröd med jäst, det märker jag själv av nuförtiden att jag börjar må lite dåligt av. Lök och vitlök har jag lite försökt undvika.
Och en av de värsta är nog, limsa! Drack ett glas en dag och han skrek jättemycket den kvällen. Provade någon dag efter med 1 dl = samma sak. Så det håller jag mig ifrån nu!
Mjölken…i know men jag kan helt enkelt inte vara utan den, jag drickar massor varje dag :(

Måste se hur det börjar utvecklas, han skriker ju lite varje kväll men för det mesta är han mer lättlugnad än vad Rimma var. Men han vill inte ha något tutt och det är big problem, Rimma tog ju den direkt men här får vi riktigt öva på att använda den, han tänker bara spy och blir skitarg då vi försöker ge den. ;)