onsdag 4 december 2013

Julfest från jobbet

Bevis på att även jag kommer ur mina myskläder ibland ;) och att håret inte alltid ser ut som ett skatbo. 



Vi var till Emotion och blev sminkade.


Drack smaskig glögg. Första gången jag drack kall glögg och det var jättegott. 


Skönt att gå runt i butiken efter stängningstid UTAN jobbiga ytterkläder.


Elina blir sminkad.



Jag före


Jag medan...


Och jag efter. I verkligheten var läppstiftet mycket mer rosa och på gränsen om jag tyckte om det eller inte. Men nu då jag ser det, ser det riktigt bra ut. 


Efter sminkningen for vi till Pincho och åt goda tapas. 


Min vana trogen så körde jag på sniglar, getostpaj...


…och serranoskinka, samt ett litet glas Sauvignon Blanc. Borde ju nog testa lite annat ibland. (Men jag skall ju snart till Spanien så då kanske…)


Efterrätten var ingen höjdare (men det tyckte ingen och då var vi ändå många personer och åt olika rätter.) Det blir att hålla sig till förrätterna och ta en extra av dem i framtiden ;) 

Superroligt var det! Jag slapp bort hemifrån en stund, fick äta i LUGN OCH RO tillsammans med trevliga människor. En tisdag kan inte bli bättre!

Tack till alla som var med!!!

P.s. Mitt VISA-kort kom idag. JEEEEE!!! Inget mera strul vid kassor eller bankautomater!

P.s 2 Köpte ett nytt mascara från Emotion. Kanebo Sensai. Provade det idag, helt ok, tar ju alltid en tid innan man "lär" sig att använda nya tycker jag. Köpte även ett sminkborttagningsmedel som borde fungera på mitt loreal double extension mascara som endast går bort med oljelappar. Så har mycket att testa nu. Mera julfest anyone?

P.s 3 Alltså shit hörni då jag gick förbi Ollis på väg till bilen efter vår julfest…nästan så jag vek in alltså. Trots att jag aldrig ägt en halare eller varit ute på tisdagar så kändes det…Ja hur säger man det? Ollis är ju liksom "hem" fast man inte ens satt sin fot där på flera år. Och tom dörrvakten var ju den samma som på gamla goda tider. Så man fick riktigt huippufeelis då man gick förbi där. (Alla som såg mig tänkte nog att vad är det där för en dårka som går omkring med ett fånigt leende och glor mot Ollis ;)


Inga kommentarer: