lördag 7 december 2013

Självständighetsdagen


Bakade en tårta då vi skulle få gäster. Blåbärsmousse och vitchoklad. 



Bottnarna färgade jag blå men de blev lite mer turkost. Det blev lite för lite fyllning och för mycket botten den här gången tyckte jag. Testade att laga blåbärsmoussen med vegegel och det blev helt ok. Som tur så tog jag bara två påsar vegegel (det skulle vara 4 gelatinblad i) och det räckte alldeles bra till. Tror att jag bara skulle lägga en påse om jag nu skulle göra om det. 


A fick satt ljusen i våra granar. 

Klockan 18.00 tände vi ett ljus och så satt vi och tittade på "balen". Roligt med fina klänningar och Rimma och jag övade på att ta i hand. Hon tycker det är så roligt! 
På kvällen drack jag lite vitt vin och åt tapas i min ensamhet. Lugnt och skönt! Astor sov hela natten, pep till lite vid 05.50 och då hann jag tänka: NEEEEEJ! men han sov ända till 7. 

Inga kommentarer: