fredag 26 december 2014

Mål för 2014 återblick

Detta är ett aningen rådigt inlägg men tänk att allt med svart text är skrivet i början av hösten och allt med blått nu i dag. 

Jag gjorde ju upp några mål för 2014 och nu då halva året gått (+) så jag tänkte ta och se på vilka saker som faktiskt blivit gjorda och vilka jag får jobba på.

Och sen gick resten av året och nu är det snart slut. 

Röra på mig mer! 

Det som började så bra med motivationen på topp dog ut under den långa förkylningen som vi drabbades av. Nu när jag känner att jag igen börjar vara mig själv så märker jag att det är tungt att röra på sig men nu är det sommar så känner jag att steget att ta sig ut är lättare. Inga vinterkläder och Rimma som kan ta Pukyn. Men ja, här krävs det ännu massor med jobb, tyvärr.

Började följa Olga Rönnbergs bok och har klarat det bra, men nu under julen så har jag för första gången på länge inte orkat göra något alls. Så fort julen är över och chokladasken uppäten så skall jag fortsätta att följa boken. 

Håret.

Check! Det är fixat och jag är nöjd (ombre´). Bara permanenten skulle växa bort så skulle det vara ännu bättre.

Haha, men nu vill jag ha permanent igen!!!

Shoppa smartare!

Det jobbar jag på men har inte gjort några impulsköp på ett tag. Och då jag shoppar försöker jag satsa på kvalitet eller second hand.

Samma!

Resa mer!

Här här jag väl lyckats, efter en underbar resa med goda vänner till Stockholm samt några dagars familjesemester i Hangö samt en underbar familjemånad i Spanien i januari. Och om allt fixar sig så blir det en Spanien resa till hösten.

Blev ingen resa till Spanien utan for till Stockholm hela familjen i stället. Resfeber får jag alltid under vinterhalvåret och det har jag nu också men just nu är det inte läge för någon resa, så jag får drömma vidare.

Fotoböckerna.

No comment!
No comment! Kommer ALDRIG att få dessa gjorda!

Klassträff från lågstadiet.

Har inte lyft ett finger för att göra något åt detta. Tvärtom så läste jag i någon bok om att ge upp saker som du ändå inte kommer att ta i tu med. Så nu funderar jag på ifall jag bara skall lägga ner eller köra hårt.
Ger upp...

Att hitta ballerinas som passar samt citysneakers. 

Citysneakers är fixade och de är testade i storstaden. Fungerar. Men inga ballerinas har jag hittat. Ett par Menorguinas skulle också vara trevliga men min fot sa genast nej nej nej så det är ingen vits, tyvärr.
Hittade ett par cognacsbruna  ballerinas som satt perfekt på min fot, dessutom på rea!

Tänka positivt.

Är pessimist i grund och botten, fast hur jag än försöker.
Samma!

Mindre tid på nätet/internetfri dag.

Då jag riktigt kämpar så lyckas jag men ofta blir det nog så att jag sitter och har dåligt samvete. Medan barnen är vakna försöker jag att bara använda internet om jag måste (betala räkningar, kolla fb om jag har någon affär på g...) men detta kan jag bli mycket bättre på, jag menar...vad är det jag egentligen missar genom att kolla fb och alla bloggar först på kvällen....exakt...ingenting!

Önskar jag skulle bli bättre på detta....

Så nu är det bara att hitta på mål för 2015 då =D





Inga kommentarer: