onsdag 20 januari 2016

Moster Petra

I dag har jag blivit moster för andra gången. Denna gång till ett litet gryn. Ett litet gryn inlindad i en rosa filt. HÄRLIGT! Som vi har väntat och funderat vem det är som bor därinne. Barnen har frågat hur bebisen kommit dit in och när och hur den kommer ut, varför den måste vara på sjukhuset och en massa andra mycket knepiga frågor. Nu är de dock nöjda med att bebisen är ute. Men lite fundersamma är de ju över att Grynet är på sjukhuset. Jag försökte förklara att de flesta barn är på sjukhus i början så man kan kolla att allt är ok. Det dög som svar. 

Själv hade jag tydligen varit så otroligt nervös för det här. Då jag fick veta att Grynet hade kommit slog en ordentlig rudolf med röda mulen flunssa till. Ett tu tre -BOOM! Nu försöker jag kurera mig. Har tagit en Burana 600mg, druckit lite konjak, ätit d-vitamin och en apelsin samt ett äpple. Nästa steg är att ta nässpray och smörja både näsan och händerna med bepanthen och hoppas på det bästa. Skulle inte ha tid att vara sjuk nu. Och den där maginfluensan som härjar på jobbet kan nog hållas borta den med. Undrar om man kan ta med konjaksplunttun till jobbet ;)

Inga kommentarer: