måndag 18 januari 2016

Snö, Fork, Mat och sånt


Snö har vi fått, om jag inte har sagt det redan! I dag hade vi -20 grader och jag tackade högre makter att jag hade ledig dag med barnen. Tackade inte så mycket mer sen då jag kom på att vi skulle till rådgivningen. Men det var kanske bra att vi kom ut lite. Barnen fick springa av sig lite och jag fick också frisk luft. Astor gjorde allt han skulle utom att titta på olika figurer genom glasögon med ena sidan tejpad. Där tog hans tålamod slut. Men ALLT annat!!! Är MYCKET förvånad över detta om man tänker på hur han senaste tiden hamnat på sjukhus, blodprov och allt möjligt annat. Anyway, allt bra. 


På lördagen fick A sin julklapp. Vi var till Vaasan Kaupunginteatteri och såg på FORK. Mai gaad vad bra! Vi skrattade och skrattade och njöt av sångerna. Verkligen värt att gå och lyssna på. 


Efter Fork blev det Fondis. Vi tog en stor portion för två.


Och efterrätt tog vi också. Till och med jag! Förrätten glömde jag fota, den bestod av ost och ännu mer ost och var det godaste av alla dessa tre rätter. 


Här har vi en ivrig liten Greklandsresenär, som är som sin mor, skulle helst ha packat väskorna redan i går. Nu får vi vänta ännu en si så där 120 dagar ;)


Vi skall fira Astor i helgen och eftersom jag jobbar hela resten av veckan så bestämde vi oss för att baka redan i söndags. Tårtbottnar går ju ypperligt att frysa in och det gjorde vi. Så alla tårtbottnar och morotsmuffinsen är färdiga. Rimma och jag var hemma bara vi två och bakade och åt kaksmet. Härligt att var bara med ett av barnen ibland. Då de är tillsammans blir det så mycket bråk hela tiden. Skall bli roligt att fara till Umeå med Rimma. Måste hitta på något att göra på tumis med Astor sen också, men det får bli senare. 

Inga kommentarer: