fredag 15 januari 2016

Senaste nytt


Rimma bad mig rita en teckning. Så jag gjorde det! En bild om vad vi skall göra om några veckor. Jag, Rimma, Pia och Matilda skall fara till Umeå på en "stora tjejers resa" dvs. Astor och Amanda får stanna hemma. Skall bli så roligt att komma bort lite. 


Vi har fått snö. Mycket snö. Tycker det är ok. 


Är rätt så nöjd över detta skåp. Spel- och pusselnatzi som jag är skall dessa alltid vara inne i skåpet och i sina egna lådor. Enda skåpet som fortfarande har lås på. Ovanför har vi Brio tågbanans stora delar som inte ryms in i den rosa lådan under. Sen har vi böcker som läses sällan eller som väntar på att barnen skall växa upp. Tvillingarna och Kitty är kanske lite svårläst just nu. Skulle vilja ha ett rum som barnen sover i och ett lekrum, men eftersom arbetsrummet inte i nuläge går att möblera om så får vi ha det så här nu tills vidare. Sen då barnen vill ha egna rum så får vi se över allt igen. 


I dag kom äntligen min nya kalender. Fortsätter med samma tema som varje år: en bild från en utlandsresa. Av 4 kalendrar så har 3 bild från samma resa. En resa som jag mådde så otroligt dåligt under pga graviditet. Vi tog dock bra bilder under den resan så därför återanvänder jag dem. Så det blev en dusch i solnedgången och texten: Will work for travel. Stämmer så otroligt bra in på mig. 

Och HEY!!! Vi har bokat resa till maj! JIPPIJAIJEEE!

Inga kommentarer: