lördag 4 juni 2016

Varma dagar


Sola sola långa spiror ;)


Årets första grillmat.


Barnen klättrar och klättrar.



Trött mamma på akuten med Rimma. Som tur var hade hon inget fel längre när vi väl var där. Pigg och kry blev hon med hjälp av lite russin och ett kex. 


Allt skulle dock kollas så det blev blodprov i alla fall. Och en massa små presenter då man var så duktig. 

Rimma hade låg syresättning och därför tyckte de på hälsostationen att vi skulle åka in. Hon hade haft tungt att andas på natten och feber på kvällen, samt ont i magen. Hon var mycket trött och det gick knappt att få i henne mat. På hälsostationen bara sov hon och sa inte ett ord åt mig utan bara satt tyst och stirrade eller sov i min famn. Mycket olikt henne. Sen vaknade hon av att vi stack henne i fingret, inte kanske den bästa väckningen inte. 
Sen på sjukhuset vände allt, hon blev piggare, fick lite matlust och "happisaturaatio" var normal igen. Så vete gudarna vad hon hade för något. 


Här är två av presenterna. 


Fader i familjen fyller år men hamnar att vara på jobbet så vi tog ett foto och skickade åt honom. 


Och nya gummistövlar blev det åt barnen. Hade tänkt köpa likadana från Crocs åt båda men det fanns inte storlek åt Astor. Så såg jag dessa och tänkte why not och så fick det bli dom. Gamla gummistövlarna skall till loppis med alla andra grejerna. Har haft bord på Lillens loppis och måste säga att jag är nöjd med hur mycket saker jag fått sålt. 

Inga kommentarer: