måndag 3 februari 2014

Resans sista 3 dagar

På måndagen funderade vi vad vi skulle göra medan vi satt och åt frukost. Då märkte vi att Astor hade lite blod i örat. Han hade ju dessutom gråtit ganska mycket då vi körde neråt från bergen och bestämde oss för att fara iväg och visa upp honom. Så vi tog en taxi till Playa del Ingles till en läkarklinik (som rekommenderades av finnmatkat). Väl där fyllde vi i papper och väntade en stund och så blev det Astors tur.

Astor hade just somnat och sov skönt medan läkaren lyssnade på hjärtat och tittade i öronen. Han kunde inte bry sig mindre där han log mot min axel och dreglade. Läkaren såg att ett litet blodkärl spruckit i örat, troligtvis pga att vi varit uppe i bergen. Så någon öroninflammation var det inte, men eftersom det var ett "öppet sår" så gav hon en 3 dagars kur åt honom, samt ibuprofen.

Vi skulle gå till stranden och titta, vi har ju varit där förr men tänkte att vi skulle vara där en stund. Men det blåste mycket hårt och sanden från dynerna orsakade lite sandstorm. Dessutom så slapp vi inte ner till stranden på det ställe vi kom till med vagnen. Ingles är verkligen inte ett ställe som man skall fara till om man har vagn.

Vi gick till Maspalomas från Ingles och det blev en riktigt passlig bit att gå. Tog det lugnt resten av dagen.

Tisdagen spenderades på stranden för sista gången på den här resan. Vi åt lunch vid stranden och åt resan bästa mat på samma gång!

Stor tapastallrik för två. GOTT, GOTT, GOTT!

På onsdagen simmade vi i poolen och var till läkaren igen för att visa upp Astor. De ville vi skulle komma och visa upp honom så att allt var ok att vi kunde flyga. Den nya läkaren som tittade i örat hittade inget märkvärdigt så allt var bra. Läkarna var båda spanska men på kliniken jobbade en kvinna som pratade flytande svenska och finska. Så hon tolkade vad de sa. Speciellt den andra läkaren som vi träffade pratade inte ens engelska. Den yngre som vi träffade först pratade engelska, men ville ändå att "tolken" skulle komma och tolka vissa saker åt mig.

Sen packade vi resten av dagen, åt middag och försökte lägga oss i tid. Bussen hämtade oss klockan 04.35.

Sista middagen på hotellet

Rimma ger lappen åt Jorge.

Astor ger pengar och får ett kvitto.

Glada trots att vi skall åka hem.

Sen väl i framme så var man väl inte så glad längre…

Rimma gillade snön och skulle gärna stannat på flygfältet och grävt i den lilla snö som där fanns =)