tisdag 3 juni 2014

4. Paper

Fick fundera en stund här men dagens papper är definitivt e-receptet dvs ett elektroniskt papper. Vi behövde som tur inte något sånt efter dagens öronkontroll men en till granskning hos öronläkare för Rimmas del. Sen någon gång. Men medan jag stod och köade för att anmäla mig (barnen) så stod jag förstås och lyssnade på de andra som stod i kön. 
Han som var först var en herreman på ca 55 år som var skitsur för han hade blivit dit skickad från ett annat ställe och nu ville de inte ta emot honom där heller. Slutade med att han blev arg och stack därifrån. 
Nästa herreman på ca 60 år hade sin frus ( Mammas?) fpa kort och ville hämta dennes recept. Det fanns inte där eftersom det var ett E-recept. Det fattade han och visste men de hade ändå blivit lovade ett pappers recept. Därför att den info som han behöver inte finns på burken. Hon i reception försökte förklara att ALL info som behövs finns i e-receptet och hur mycket bättre det är och så där höll de på och kinade hur länge som helst. Sen såg hon mot mig, såg lite frågande ut och frågade genom luckan: Har du tid? Ja sa jag. Använd då automaten!

Jag bara what? Jag har helt missat denna automat. Så jag gick dit och satte Astors fpa-kort i maskinen och vips var där en massa information som jag inte hann läsa igenom ordentligt för jag hade direkt ett pensionärspar bakom mig som ville titta hur det fungerar. Men vi kom alla fram till att det var mycket lätt. Man skulle trycka ok några gånger och så var det bra med det. Så nu kan vi det då!


Astor i morse. Har inget med papper att göra, men han är ju bara för söt.

Inga kommentarer: