måndag 23 juni 2014

Båtfeber

Japp, Halpa-Halli levererade som vanligt. Astor fick nya skor, Rimma nya kurabyxor och båda varsin vattenkanna. Från loppiset köpte vi en liten ambulans åt Astor för 50 cent. 
Mamma och Kjell samt flickorna var hit på en visit på eftermiddagen och nu tar vi det bara lugnt och njuter av solen, för nu har vi faktiskt sol. 


(jag på A´s brors båt i Alicante)

Varje sommar så får jag båt eller villa-feber. Känner bara att jag måste få någondera. Nu börjar jag vara ganska rotad här vid villan. Den känns ju inte samma som den skäre som vi hade då jag är barn och det har tagit ett tag att vänja sig vid bilväg osv. Men nu börjar det kännas ok. 
Då är det båten kvar då. Vi sålde ju vår "familjebåt" till syrran förra året och nu så har vi ju ingen båt alls (ok,ok en liten en med snurra här på villan men det räknas inte...)

Vi vill ha en ganska stor motorbåt. En som ändå inte går alltför hårt (=svindyr), en med sovplatser åt oss alla, med toalett och ordentlig pentry, med möjlighet att sitta ute och trygg med barn skall den vara. En som man kan åka med till Åland eller Stockholm om man vill. 

Det enda som fattas nu är en liten lottovinst. Det räcker faktiskt med en ässä-lott vinst också. 

På venepörssi.fi hittade jag några båtar...


En albatross 870.


Eller en Tristan 820.


Eller varför inte en Bella 8001???


Finnsaurus 28.


Storö 31 baltic.

Som ni ser så är det ingen ny och superdyr båt som står på önskelistan. Utan en äldre båt som man kan övernatta i. Dessa båtar är sådana som jag skulle kunna tänka mig. A har kanske lite annan smak. Jag ser ju på det yttre utanpå samt det yttre inuti. Om maskiner, motorer, storlek, längd samt typ av bränsle kunde jag inte bry mig mindre om ;)

Inga kommentarer: