måndag 30 juni 2014

Stockholms shopping


Lagerhaus, en av mina favoritbutiker!!! Häften, lite smått och gott samt ALLTID presentpapper. Det finns så fult presentpapper här i Finland så man nästan skäms. 4 rullar blev det.


Myrornas loppis levererade big time. För allt detta betalade jag ungefär 15€. Ingrid böckerna är som nya. Härligt med svenska loppis just för böckernas skull. Här i Finland så tycker jag böckerna på loppis är dyra. Och blev extra glas över Elsa Beskow Lotto spelet. Vi har läst om Tant Brun, Tant Grön och Tant Gredelin och Rimma tycker om dem så det skall bli kul att spela detta. Bilderna är så fina. Hon har dock inte fått det ännu. Brukar ha saker att ta fram då det kniper eller annars bara känns att det behövs något nytt. ;)


Två bitar tyg i trikå, ser framför mig två mössor och kanske en klänning...made by svärmor =D


Panduro hobby. Smått och gott här med. Och Panduro, ni är mycket välkomna hit till Finland istället för Tiimari. 


Astor fyller år i januari, då skall han få detta (man skall ju vara ute i god tid!!!).


En Odd Molly topp åt mig!


Pippiklänning åt Rimma, som dock blir aktuell först till nästa sommar. Samt strumpor. Det var det enda som Rimma ville ha från min resa: pumppor! Så hon fick några par. (hon ville ju också ha ett kylskåp, men det kändes lite svårt att fixa... ;)


Astor fick klassiska ränder från Polarn och pyret.


ÄLSKAR vykort så det blev en hel del sådana. Vissa är köpta på Kiasma och resten på Lagerhaus. Tycker det är skönt att ha färdiga kort på lager då någon fyller år. Det har jag ärvt av min mamma, att alltid ha kort hemma. Traktorn gav vi bort idag till en nybliven 1-åring tillsammans med en röd legotraktor. 

Inga kommentarer: