tisdag 8 juli 2014

Värme



Underbar värme vi har. Barnen leker ute i solen, jag försöker se till att de får i sig tillräckligt med vatten och smörjer in dem med jämna mellanrum. Astor har tyvärr fått riktigt ordentligt med solexem så han får köra på UV-kläder han hädanefter.

Idag var vi hos "GammiMommo" på besök och råkade ut för det crazygaste åskvädret någonsin. Där sitter vi med mommo på terassen, barnen sov i bilen (med ALLA dörrar öppna) och tog det lugnt. Så hör vi hur det mullrar till några gånger. Pratar vidare och ett tu tre så smäller det till. Jag har ALDRIG förr varit med om något liknande. Jag hoppade upp, Mommo hoppade upp, ljudet var öronbedövande, det blixtrade till och det var tur att ingen av oss fick hjärtattack säger jag då bara. Ljudet var så plötsligt och hårt. Mina barn är dock begåvade med antingen dålig hörsel eller så är det bara så att då de sover så sover de, men de vaknade inte av ljudet. Blixt från en klarblå himmel fick en helt ny bemärkelse idag. 

På morgonen var vi med Rimma till sjukhuset öronläkare och hon var så DUKTIG. Satt i min famn, gjorde vad hon skulle, fick en ödla efteråt och allt var bra! Härligt! Vi var ute på typ 5 minuter. Och hon var så stolt och glad över sin lilla plastödla som hon själv fick välja. Blev en ljusblå/turkos precis som hennes klänning hon hade på sig. 


Torrträning i poolen.


Selfie i värmen.

Ja just det och igår var jag och några mammor ur mammagruppen på mat till Strampen. Skönt att komma bort lite hemifrån och maten var god (som vanligt). Och eftersom vi bara var tre stycken (+ en bebis) så hann vi diskutera. Är man för många så hinner man ju inte prata med alla. 


Så här såg det ut då jag skulle till Strampen. Och vet ni, den här klänningen skall tvättas på kemtvätt (WTF!!!???). Märkte det igår då jag kände att det börjar vara dags att tvätta den. Suck säger jag bara!!! =(



Astors hår blir bara lockigare och lockigare. Tänker aldrig klippa det!



Inga kommentarer: