fredag 15 maj 2015

Brills


Astor och jag var till Rosso och åt lunch i dag. 


För vi for och hämtade Rimma så var vi till apoteket och köpte solkräm åt barnen. Då jag kom till kassan sa dom att det hörde några extra produkter till om man köpte just den krämen. Så en av försäljarna gick och hämtade dem. Vi fick ett par solbrillor OCH en after sun kräm. Sen frågade de vilken ålder storasyster är i och gav ett till par så det skulle få egna. Dagens goda gärning och vi var supernöjda =D Och nu får jag kasta den sunkiga after sun krämen som jag har här hemma. Ofta stinker de alldeles förfärligt men den här dofta knappt nånting. Tummen upp för det!


Astor fick vara med mig på stan. Vi var till mitt jobb och kopierade papper, till posten, en snabb sväng till Lindex, till CM och köpte massor med plåster (Rimma är i aj-jag-har-ont-behöver-plåster-nu-åldern), rosso på mat samt till punnitse och säästä och köpte vaniljpulver. 



Sen blev det snabbbesök till butiken (trodde vi), det var FULLT med folk överallt. 


Kojbygge på kvällen samt bakning. Rimma ville ha morotsmuffins och vi slängde ihop en halv smet. Nyttiga jag hade i lite mindre socker än vanligt och bytte ut en del av mjölet till mandelmjöl samt kokosflingor. Helt ok men tror nog att jag lämnar bort kokosflingorna nästa gång. 

Inga kommentarer: