fredag 5 augusti 2011

Regn och rådgivning

I går kväll började regnet att ösa ner och nu kommer det nog att göra det i flera dagar framöver. Tråkigt men vi har haft det så fint så kanske det är bara bra med lite regn.

Var vid rådgivningen idag och allt såg bra ut. Pingvinen gjorde ju en ordentlig vändning för två dagar sedan och flyttade sida efter att ha legat i månader på samma sida. Och nu må ni tro att sparkarna känns riktigt ordentligt. Det gör så ont och jag får trycka tillbaka Pingvinens fötter emellanåt då den bökar omkring. Puh!

Min mage kommer nog inte att bli så värst stor sa de på rådgivningen. Då man är lång så brukar magen vara lite mindre. Men babyn kan vara stor iaf. Så from nästa gång skall de börja kolla hur stor den eventuellt kommer att vara då den föds. Man hoppas ju på en 3,5kg klimp och inte en 4,5kg klimp (eller något ännu värre som 5,5kg)

Och så fick jag order om att lyxa till det lite. Gå på fotvård, bio, till frissan och såna saker. Så att det inte blir så tråkigt att bara sitta hemma. Frissan är något som jag verkligen borde gå till. Åtminståne klippa topparna...skulle gärna göra en ny permanent. Jag är nog den enda i världen som gör permanent längre. Men har man spikrakt hår som lägger sig efter huvudet så är en permanent ganska snyggt. Problemet är bara att de nuförtiden har så milda medel att jag många gånger hamnar att göra permanenten två gånger för att det skall ta på och detta lär ju ska slita på håret.
Hmm, nå jag har ju tid att fundera över detta!

Här unnar sig miss Hudson lite gotta, kanske dags för mig att äta lite?

Inga kommentarer: