torsdag 4 april 2013

Framtiden

Ibland då jag har en stund över så funderar jag på framtiden. Den framtiden som involverar att börja jobba. Det som betyder att jag för mina barn till ett daghem och sen åker till ett annat för att sköta andras barn i ca 8 timmar. Sen kommer jag hem och hinner spendera några få timmar med mina egna. 

Är det bara jag eller låter det lite fel/ledsamt/bakochfram?

Just nu så kanske jag inte ens behöver tänka på detta för jag är inte på väg på jobb ännu. Men det kommer att komma i något skede. 

Nu har jag ju turen att jag har två olika jobb. Och att man kan göra det andra på freelance basis. Så innan Astor så hann jag ju jobba lite. En hel timme, en gång i veckan. Alltid något. 
Detta jobb är det som jag verkligen brinner för, men det finns inte tillräckligt för att klara sig med bara detta. På daghemmet är jag fast anställd och det är ingen självklarhet i dagens läge. 

Vilket dilemma alltså. 

Drömmen är att jobba halvtid med undervisningen och därmed ha mera tid för barnen. 

Inga kommentarer: