tisdag 16 juli 2013

Äpplet och sånt

Äpplet har sakta men säkert börjat göra rötter i den här familjen.

Jag har ju länge och väl funderat över om jag skall byta bort från mitt 100 år gamla Kolumbus-abonnemang och efter att ha funderat i månader (ja, faktiskt, vissa saker kan jag liksom inte bestämma mig för snabbt) så blev det TeleFinlands abonnemang och en iPhone 5:a. Så nu får jag verkligen hoppas att jag blir nöjd med denna kombination.
Att man sen måste vänta i 15 dagar på att de skall slå på ens nya nummer och jag får ta i bruk telefonen…

På fredag skall vi ut med mamma-gänget. Det skall bli superkul att göra någonting utan barnen. Jag ju ALLTID med dem och tycker om det för det mesta men nu de senaste veckorna så har det varit lite tyngre. Så det skall bli kul att komma ut bland vuxna. Men vad i hela friden har man på sig nuförtiden då man "går ut"??? Säg inte minikjol för det är liksom inte min grej!!!

Och så är det ju så att Astor inte ännu heller tar flaskan så jag kommer att amma innan jag åker och troligtvis åka hem och amma en gång beroende på hur de har det här. Igår testade jag med flaska och fick honom att ta några klunkar, så det är kanske inte totalt kört. Bäst att lura i honom medan han sover skulle jag säga. Han har ju börjat äta 3-4 gånger per dag mat så hungerdöden lär han ju inte ska dö medan jag är borta. Det är nog säkert jag själv som är mest orolig. Sen när jag slutat amma så då tänker jag nog fara ut riktigt på riktigt. Denna gång tar jag bilen =)

Äppeltelefjongen

Sen till en fråga eller två: Vilka Appar är bara måste att ha? Och vilka skall jag undvika? (mest de beroendeframkallande då menar jag, jag har ju lite lätt för sånt där ;) )

2 kommentarer:

Linda (kusinen) sa...

Yes!!!
Skaffade precis femman :-)
Jättebra.
Jag som springer och så...har runkeeper..den kan man ställa in på promenader och annat. Se vilken rutt man tagit, hur många kalorier man bränt och hur långt man sprungit och gått osv..
Sen har jag facebook, instagram, candy crush, min bank så man lätt kan kolla kontot och överföra pengar.. menskoll :-) så man ska veta när den där rackar kommer :-) Sen har vi sonos...så vi kan spela upp musik hemma...spotify osv..i olika högtalare hemma. Så bra.
Ja det finns ju hur mycket som helst. Men jag DIGGAR iphone! Och mac!

Unknown sa...

=)
Då är det bara att börja bekanta sig med utbudet hör jag. Musik och runkeeper (el nån liknande) hade jag tänkt "börja med" så kanske jag skulle orka gå lite längre sträckor ;)