lördag 27 juli 2013

Rimma 21 och en halv månad


Mammaaaa….mammaaa…titta…titta…
15 klossar helt själv medan jag gjorde annat, ganska duktigt tycker jag!


Lånar mina skor!


Här var vi på väg till stan och jag hade dilemma över vad ungen skall ha på sig. Det är lättare med Astors kläder då de är lättare att matcha färgmässigt. Det blev den i mitten utan strumpbyxorna. Det var ju 24 grader varmt.

Garderoben är mycket färggrann. Av dessa på bilden har jag köpt 3 på loppis, vi har fått 2 par och resten är shoppade nya. 


Rimma provar sin nya klänning hon fått av Mommo. Favoritlekarna just nu är att bygga med duplo, tågbanan eller klossarna. Mopon kör hon omkring med och därute är lekstugan med nya möblerna roligast. Ibland kan hon leka själv men oftast så ropar hon: kom, kom. 


Här fråga jag någonting och fick till svar: NÄÄÄÄÄÄH. Ett mycket återkommande svar på de flesta frågor, om det inte gäller: Vill du ha muror eller vill du ha tutten-frågorna.



Att leka att man sover är också superkul!


Denna plockade vi ur paketet igår.


En hit!


Så här kan man också göra.

2 kommentarer:

Anni sa...

Inte dåligt staplat av Rimma! På vår rådgivning ska de stapla klossar på både 3 och 4 års kollen. 3 års kollen ska de klara typ 9 klossar och 4 års kollen 13 stycken. Eller något liknande. Men det lär inte bli problem för Rimma då det blir dags, hur många det än är. :)

Unknown sa...

Jag funderade faktiskt häromdagen vad de skall kunna på 2-års kollen. Men den här biten har vi på klart då märker jag =)